De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG 34WP88C-B op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

s**********@g******** 06-02-2022

Uitstekend kantoorscherm

Geschreven voor: LG 34WP88C-B

Het is een handig scherm in gebruik. Door het extra schermoppervlak is het veel aangenamer verschillende vensters naast elkaar te kunnen zetten zonder direct gebruik te moeten maken van een bijkomend scherm. Wat ook heel handig is, is dat de laptop met 1 kabel aangesloten kan worden en daarmee zowel het beeld kan tonen als de aangesloten usb apparaten kan gebruiken en bovenal ook kan opladen. Dit bespaart een hoop extra kabels die aangesloten moeten worden en kunnen liggen rondslingeren.
Dankzij de voet die aan de tafel bevestigd wordt en de arm, is het scherm heel mobiel te positioneren volgens ieders wens, de positie aanpassen gaat ook heel vlot.
Het is duidelijk een kantoorgericht scherm, het beeld is heel rustig naar de ogen toe en heeft een egale achtergrondverlichting, de verversingssnelheid van 60Hz is wel duidelijk merkbaar bij het gamen als je anders een 144Hz monitor gewend bent, de ingebouwde boxen volstaan voor een conference call of een kort audio fragment, maar laten al snel steken vallen bij het langer beluisteren van muziek.
Al bij al een uitstekend scherm met een behoorlijk prijskaartje, maar daar krijg je wel een compleet pakket voor in de plaats.

Pluspunten

• groot werkoppervlak
  • handig met 1 kabel aan te sluiten
  • aangenaam scherm om lange periodes op te werken

Minpunten

• prijs aan de hoge kant
  • geluid uit de ingebouwde boxen

R31N04T 24-01-2022

Wat een aangenaam scherm

Geschreven voor: LG 34WP88C-B

Oh wat een gemak dit scherm. Ik heb dit scherm nu enkele dagen mogen testen en ik wil niet meer terug naar mijn oude situatie. Ik gebruik dagelijks voor mijn werk een Macbook AIr en deze heeft maar 2 usb-C aansluitingen, hierdoor is het aansluiten van een externe scherm bijna onmogelijk. Je moet dan de netstroomadapter aansluiten bij langdurig werk, een externe monitor en usb geheugen uitbreiding om degelijk te kunnen werken. Dit scherm lost deze problemen in 1 maal op, Je sluit dit scherm aan via de meegeleverde usb-C kabel en de Macbook word opgeladen, je hebt een extern scherm en door de extra USB poorten aan de achterzijde heb je plek om usb geheugen aan te sluiten. Kortom, 1 kabel en het scherm dient als hub.

Als ik dan toch 1 nadeel kan vinden is het dat de extra usb aan de achterzijde te vinden zijn en dus niet zo makkelijk bereikbaar.
Door de vele inout mogelijkheden (2x HDMI, usb-C, Display port) kunnen ook meerdere computers of andere zaken aangesloten worden, het is dan via het menu heel gemakkelijk te schakelen tussen de 2.

Dan de beeldkwaliteit, deze is van een hoger niveau dan ik gewend ben, beter voort mijn ogen ook, ik heb veel minder last van vermoeide ogen na langdurig gebruik. Het scherm kan in alle richtingen verteld worden en zo kan voor iedereen de ideale positie gevonden worden. Dit is beter voor de rug en nek. Dus ergo is zeker waar.

Ook de grootte van het scherm is ideaal. Door de breedte kunnen meerdere vensters gebruikt worden naast elkaar waardoor multitasking perfect mogelijk is. Ik merk zelf dat mijn werk veel beter voorruit gaat nu. Doordat het scherm lichtjes gebogen is blijft toch alles binnen je gezichtsveld.

Kortom, ik kan dit scherm goed aanbevelen en wil zelf niet meer terug.

Pluspunten

• Aansluitmogelijkheden
  • Grootte van het scherm
  • Gebogen waardoor alles goed zichtbaar
  • Scherm dient als hub, laptop word ook opgeladen
  • Ergonomische mogelijkheden

Minpunten

• Bereikbaarheid van de poorten

rabilii 21-01-2022

Heerlijk flexibele monitor!

Geschreven voor: LG 34WP88C-B

De LG Ultrawide monitor heb ik reeds enkele dagen kunnen testen, ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast en verbaasd ben over het gebruiksgemak van dit gebogen breedbeeldscherm!
Als eigenaar van een 15” laptop en gebruiker van een 24” monitor is de lg-ergo-34wp88c-b een heerlijke uitbreiding én verlossing geweest.
Ik gebruik mijn laptop voor zowel professionele als privé zaken (vergaderingen, online opleiding, films, livestreams, lezen van artikels,…) . De breedte en grootte van het scherm maakt het makkelijker om meerdere vensters tegelijk te openen waarbij je toch nog overzicht hebt en niet de hele tijd heen en weer hoeft te klikken om van programma’s of vensters te wisselen.
Het grootste voordeel van een 34” monitor is dat je geen hinderlijke zwarte split hebt middenin je beeld, wat wel het geval is als je dus met meerdere monitoren werkt. Aan de achterkant zijn er meerdere aansluitingen mogelijk, pluspuntje hieraan is ook dat eens je pc aangesloten is , je je toetsenbord en muis ook direct kan aansluiten op de monitor. Het feit dat de audio aansluiting ok aan de achterkant is kan vervelend zijn als je een koptelefoon een kortere kabel heeft.
De standaard (ergonomische voet) heeft een clean uitstraling, je kan hier ook je bedrading in kwijt. De ergonomische voet kan je heel simpel vastzetten aan je bureau, de draaibaarheid hiervan biedt ook flexibiliteit om je scherm naar je eigen noden in te stellen de kantelfunctie maakt het zelfs ideaal op staand te werken. Het gebogen scherm is inderdaad enorm groot maar het geeft ook niet het gevoel dat het scherm je opslorpt én het is ook niet extra belastend op de ogen.

Pluspunten

• Ergonomische voet
  • Multitask mogelijkheden
  • Kantelbaar
  • Ingebouwde speakers
  • Goede beeldkwaliteit lansg alle hoeken

Minpunten

• Audio-input aan achterzijde
  • Energieklasse

w***************@g******** 20-01-2022

Aanrader (super ergonomisch product)

Geschreven voor: LG 34WP88C-B

Ik heb deze LG-monitor een tijdje kunnen uittesten en ik moet zeggen dat ik vanaf dat ik deze uit de doos nam totdat ik deze volledig had aangesloten, ik continu een WOW-effect had.

De installatie van de steun ging heel vlot, alles stond op een klein kwartiertje geïnstalleerd. Eerst de beugel met een C-klem, zodra deze stevig vastzit, kan je het scherm er met 1 klik op vastzetten. Echt wel handig met zo’n groot scherm.

Alle kabels netjes weggewerkt in de steun van de tv. Mijn bureau is nog nooit zo ordelijk geweest.

De menu om de instellingen aan te passen is simpel en zeer duidelijk.

o Gebruiksgemak

Het scherm heeft een fijne grootte, zeker als je continu hierachter zit. Scherp beeld en zelfs na lang (meer dan 4 uur met kleine pauzes) hierachter te zitten, geen last van mijn ogen.

Het scherm heeft meerdere aansluitingen, maar ik heb enkel de USB-C gebruikt. Groot voordeel dat mijn geluid, beeld vlot erdoor komt, zelfs mijn laptop wordt via het scherm opgeladen (tot 96W). 1 kabel nodig tot aan het scherm.

De bedieningsknop onderaan, midden van het scherm is zeer gebruiksvriendelijk. Makkelijk en vlot, deze handelingen heb je snel door en zorgt ervoor dat je nog efficiënter kunt werken.

o Ergonomische mogelijkheden
T.o.v. alle schermen die ik al gebruikt hebt, is dit het meest ergonomische. Je verplaatst deze zeer soepel naar links, rechts, boven, onder, voor en naar achter. Handig om zowel zittend als rechtstaand te werken.

Het kantelen verloopt dus vlot en de steun die aan mijn bureau bevestigd is, zit echt zeer stevig vast. Daar komt geen beweging in.

o Beeld-, geluidskwaliteit

De kwaliteit van het beeld is haarscherp, ontspannen voor de ogen en geen vermoeide ogen na lang gebruik van het scherm.

Ik vind zelfs het geluid wat door de luidsprekers komt echt zeer aangenaam en rustgevend. Continu volume 30 opgezet tijdens het werken en vond het toch kwalitatief geluid wat eruit kwam.

Pluspunten

• Ergonomie van het scherm (aanpasbaarheid)
  • Kleurscherpte (minder vermoeid)
  • USB-C aansluiting + opladen via scherm
  • Meerdere toestellen aansluitbaar

Minpunten

• Nog niet tegen gekomen

Joey 19-01-2022

Productiviteit verhogend scherm!

Geschreven voor: LG 34WP88C-B

Ik heb het LG Ergo 34WP88C beeldscherm nu een tijdje mogen gebruiken, en ik ben er blij mee. Het is van cruciaal belang voor mijn beroep dat ik een goede kleur nauwkeurige monitor heb, die toevallig ook ergonomisch is en een gezonde houding ondersteunt.

Installatie
De doos is veel langer en zwaarder dan ik had verwacht. Het uitpakken daarentegen verliep zonder problemen en het bureau stond in een mum van tijd. De C-klem is eenvoudig aan het bureau te koppelen. Daarna klikt je het scherm op de arm en je kunt aan de slag. Het lukte mij om dit alleen te doen maar ik kan me voorstellen dat het makkelijker om dit uit te voeren met twee personen. De monitor zelf is nogal fors. De draden kunnen ook effectief in de arm worden weggewerkt, waardoor mijn werkplek er netjes en professioneel uitziet.

Het scherm
Aanvankelijk was ik niet erg enthousiast over de kleuren. Maar nadat ik de HDR in de menu-instellingen van de monitor had uitgeschakeld, gaven de kleuren een veel nauwkeuriger beeld. Als je van een 4k-monitor komt, moet je misschien even wennen aan de iets lagere resolutie. Ik vond dit echter geen probleem; QHD is nog steeds meer dan voldoende. 60Hz is prima voor thuiswerken en wat casual gamen. Ik moet veel schakelen tussen programma’s, maar nu kan ik altijd wel twee of drie programma’s naast elkaar openen door deze brede 34 inch scherm.

De ergonomische arm
De monitor is bevestigd aan een zeer stevige arm, die zeker niet onderdoet voor de veel duurdere pneumatische arm van mijn vorige monitor.Met een hand is het mogelijk om de monitor te draaien, omhoog & omlaag te duwen of lichtjes te kantelen. Doordat je dus de kabels kan wegwerken zitten deze niet in de weg.

Aansluitingen
De monitor heeft een hele reeks poorten, zoals 2x HDMI, Displayport, USB 3.0 & USB-C. Ikzelf gebruik een MacBook en kon dus zo de monitor aansluiten met enkel de USB-C kabel. Dik pluspunt is dat ook mijn laptop opgeladen word via die ene USB-C kabel, ik heb daarom nog maar één kabeltje nodig voor mijn laptop, zeer prettig. De ingebouwde speakers waren niet super, maar mocht je geen speakers hebben, zijn deze oké voor gebruik.

De monitor is wel echt een boost voor mijn productiviteit gebleken en zou zo mijn 4k monitor vervangen. Ik hoef mijn MacBook niet meer als 2e scherm te gebruiken en de twee werken heel gemakkelijk samen. Deze LG monitor is zeker een aanrader voor mensen die extra schermruimte nodig hebben.

Pluspunten

• Stevige werkbare Ergo Arm
  • 34" Breed scherm
  • USB-C werkt goed met Mac
  • Goede kleuren

Minpunten

• Slecht geluid uit speakers

KristofVV 19-01-2022

Monster curved scherm van LG

Geschreven voor: LG 34WP88C-B

eerst en vooral was ik enorm verbaasd toen het pakket geleverd werd. Echt een enorm scherm! ik had niet gedacht dat ik hieraan zou kunnen wennen aangezien ik kom van een situatie waar ik steeds op een laptop werkte en nadien met een extra 27inch scherm werkte...dit is een wereld van verschil en ik denk niet dat ik nog terug ga kunnen naar een kleiner scherm na met dit monster gewerkt te hebben. ook het curved aspect is iets waar ik nog geen ervaring mee had qua PC scherm, het kromt zich bijna om je gezichtsveld heen en igeeft een mooie kijkervaring.

aansluitingen: 2usb aansluitingen waren voor mij meer dan voldoende en een USB C aansluiting is niet meer weg te denken bij het werken met een laptop zodat deze terzijl kan opladen en je weer met minder kabels zit op je bureau.

ergnonomie: ik heb vorig jaar geinvesteerd in een ergonomische bureau en stoel. dit scherm sluit hier mooi bij aan: de arm (ipv een vaste voet) is heel makkelijk en bespaard je hier ook weer ruimte op je bureau. de arm op zich is makkelijk te installeren, je moet hem enkel wat aanpassen aan de dikte van je bureau en je bent klaar om te gaan. de arm is makkelijk in hoogte verstelbaar en ook het feit dat je kabels door de arm kunt laten lopen is een topper!

scherm en beeldkwaliteit: ik vind de kleuren zeer levendig en het beeld geeft een mooi en vol beeld weer. ik ben hier zeer tevreden van. het scherm reageerde ook steeds goed en snel. Het geluid uit het scherm klinkt ook goed voor een PC scherm (niet een te hol geluid zoals je soms wel eens hebt). de bediening onderaan het scherm ben ik wel minder een fan van: dit is met een soort joystick, ik geef de voorkeur aan een aantal vaste knoppen.

bouwkwaliteit: de arm is goed zwaar en geeft een zeer stevig gevoel, was ook zeer goed vast te zetten. hoewel ik enorme fan ben van het scherm is het jammer dat de achterkant zeer goedkoop aanvoelt (lijkt zeer goedkope plastic te zijn in vergelijking met andere beeldschermen) waar ze dan weer wel leuk aan denken is een soort sticker voor over de klem van de arm te kleven zodat je de vijzen niet ziet zitten - leuk detail van LG!

ik kan deze LG zeker aanraden, ik gebruikte het dagelijks voor mijn werk en ben er enorme fan van.

Pluspunten

• groot scherm
  • curved
  • beeldkwaliteit
  • ergonomisch
  • wegwerken van kabels

Minpunten

• achterkant voelt goedkoop
  • joystick van het scherm
  • beeldkwaliteit mss minder geschikt voor gaming